Utazás 2015 kiállítás tapasztalatai
2015. március 14.
Célunk a kiállításon való részvétellel az volt, hogy ezt a lehetőséget is kihasználva minél több emberrel megismertessük kempingünket és a naturizmust. Tehát nagy várakozással telve kezdte meg a csapat az előkészítést. Jöttek a kreatív ötletek, hogy lehet kis költségvetésből látványos és a kempingre jellemző környezetet varázsolni az MNE-NO Kft kis standján. Ahogy azt a képeken is láthatjátok a nádassal és a borostyán ágakkal sikerült egy valódi természet közeli installációt létrehozni. (A címre kattintva olvashatjátok a cikk teljes szövegét és a képeket.)
A kiállítás a szakmai nappal indult, ahol a szakmai érdeklődők és a kiállítók egymás között kerestek együttműködési lehetőséget. Ezen a napon sikerült megállapodni az egyik legnagyobb turisztikai szolgáltató céggel arról, hogy a kínálatában elhelyezi az Naturista Oázis Kempinget. Továbbá sikerült kapcsolatokat szerezni egyéb a kempingünkhöz jól illeszkedő szolgáltatásokat vagy eszközöket biztosító társasággal. A Szombathelyi TV riportot készített Ménesi Attilával, mely rövidesen látható lesz a Youtube-on is, illetve nyáron kijönnek forgatni a kempingbe is. A GO utazási magazin szintén cikket fog rólunk írni, mely ugyancsak segíteni fogja a kemping ismertségét. Rövidesen lesz egy webkiállítás is, melyen költségmentesen résztvehetünk. A panzióra jelentkezett egy szállodatulajdonos, aki egyben naturista is. A következő három nap a nagyközönségé volt. Meglepő, hogy az internet széleskörű használata mellett is mennyi ember keresi fel a kiállítást és a hagyományos módon prospektusok begyűjtésével készíti elő a nyaralását. A látogatók közül többen sokáig kerülgettek minket, amíg bátorságot vettek ahhoz, hogy odajöjjenek. Igyekeztünk őket objektíven tájékoztatni a kemping lehetőségeiről és a bátortalanoknak a naturizmus szépségeiről szóló tájékoztatót adtunk át. Kellemes meglepetés volt, hogy sokan felkerestek minket az egykori ős-naturisták közül, akikkel minden elkezdődött a 80-as évek elején. Többször megkaptuk azt a kérdést, hogy „Ti még léteztek?” - ez arra kell, hogy sarkalljon minket, hogy egyre több fórumot felhasználva hirdessük a kempinget, mint nyaralási célpontot. A legtöbben arról érdeklődtek, hogy van-e szállás lehetőségünk a sátorral, lakókocsival nem rendelkező vendégeknek. Ez lehet tehát a fejlődési irány a kemping stabil bevételének megteremtéséhez.
A kiállítás mérlege a következő: több mint száz látogató keresett fel bennünket a kiállítás időtartama alatt, közülük 84 fő regisztráló volt (hozzátartozóval együtt közel a duplája), akiknek egyszeri strand belépésre jogosító jegyet biztosítunk. Az érdeklődők közül 2 család várhatóan területbérlőnk is lesz.
A kiállításra fordított összköltség nettó 414.430 Ft volt (melyből a kiállítási stand 343.600 Ft, a szórólapok 30.530 Ft, a molino 40.300 Ft ), a szórólapok és a molino nem csak a kiállítás céljait szolgálta, hanem a szezon során is használni fogjuk. Ha a két területbérletre jelentkező tényleg bérelni fog, akkor már meg is térült a ráfordítás, nem beszélve a forgalomnövekedésből várható többlet bevételekről.